NAV-direktøren: «Vi fungerer dårligst for dem som trenger det mest»

Regjeringserklæringen lover flere NAV-kontor med lenger åpningstid. Vi må bli bedre på mye, men å bruke ressursene på å gå tilbake til åpningstidene vi hadde før er feil medisin, mener NAV-direktør Hans Christian Holte.

NAV-direktør Hans Christian Holte erkjenner at det gjerne er de som trenger NAV mest, som har de dårligste erfaringene i møte med etaten.
NAV-direktør Hans Christian Holte erkjenner at det gjerne er de som trenger NAV mest, som har de dårligste erfaringene i møte med etaten.Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Hans Andreas Starheim

I en rapport som kom ut tidligere i høst, slår Helsetilsynet fast at hvis du havner i en akutt krise hvor du trenger umiddelbar hjelp med bolig

Altinget logoHelse
Ønsker du å lese artikkelen?
Du får politiske nyheter og analyser om helse samt tilgang til løpende debatt på feltet.
Les mer om priser og kjøpsbetingelser her
0:000:00